lørdag den 14. april 2012

Lørdagsfund



Vi har knoklet med at bryde vindfanget ned idag. På siden af vindfanget hang der et fuglehus, som vi var nødt til at flytte. Taget kan vippes op, så man kan kigge ned i huset og som vi frygtede var der allerede gang i redebyggeriet. Vi har set et gråspurvepar flyve frem og tilbage.


Nu har vi flyttet huset to meter over til rosen-espaliet og håber de små fugle vil fortsætte redebyggeriet trods den ufrivillige flytning.


Jeg spottede også en rovfugl ud over marken. Jeg tror, det er er en musvåge, men er der amatørornitiloger, der ved noget andet, så giv lyd.
Mit zoomobjektiv er ikke specielt god til at give skarpe fuglebilleder, mangler måske også lidt billedstabilisator. Jeg kunne ikke nå at finde stativ osv frem, men man kan da se fuglen sådan nogenlunde.

Under nedrivningen fandt vi også et lille museskelet. Desværre forsvandt det i oprydningsarbejdet, inden jeg nåede at fotografere det. Op til flere mus har vist hygget sig i væggene derude. Vi opdagede også, der faktisk var et lille hul i taget. Så tror pokker, der var blevet så fugtigt derude.

Nu står den på hollandske pandekager med skinke, bacon og ost inden Vand til Elefanterne DVD´en sættes på. Jeg mangler lige 50 sider i bogen. så dem kan jeg nå at læse.

God lørdag aften til dig.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar