søndag den 8. januar 2012

Strikkerier.





Jeg har gang i to strikkeprojekter for tiden. Garnet til kåben, har jeg samlet over tid, når jeg er faldet over noget billigt garn i hvidt, gråt og beige naturtoner. Jeg har forsøgt at bruge mange forskellige strukturer og garntykkelser. Heldigvis kommer det, i denne opskrift, sig ikke så nøje med strikkefasthed osv, bare målene i den sidste ende passer. Jeg vil se, om jeg kan få fat i noget hvidt pels, ægte eller fake, til kanterne. Projektet har været en tid undervejs, men nu mangler jeg kun det ene ærme, så lige om lidt ,er den færdig. Lige i tide til at varme en forfrossen krop her i vinter. Tror det bliver godt.



Det andet projekt, som lige er begyndt, er en pude af strimler i pink, lilla, og rosa farver. Jeg strikker strimlerne i ca.7x40 cm, som bagefter flettes ind i hinanden på langs og på tværs og hæftes usynligt i samlingerne. I bogen Nyt Strik af Erika Knight bruges strimlerne til et tæppe, men jeg tænker en pude, kunne være lige så fin. Måske skal strimlerne syes på et baggrundsstykke for bedre at kunne holde. Det må jeg se til den tid.
Jeg strikker i perlestrik. Jeg kan godt lide den "tykke" fornemmelse, perlestrik skaber.

Flettemetoden egner sig også godt til at skabe fine billeder af de malerier, børn ofte maler, hvis man ellers nænner at klippe malerierne i stykker. Da jeg arbejdede i en børnehave, skabte vi ofte fine billeder på den måde af de malerier, nogle børn "masseproducerer. Jeg har også prøvet det med postkort. Det kan der også komme noget interessant ud af.
Hav en dejlig søndag aften

Ingen kommentarer:

Send en kommentar